Dobře zvolená a promyšlená propagace činnosti řemeslníka či obchodníka je z velké části klíčem k úspěchu v podnikání. Každý podnikatel, který si tvoří reklamu, chce, aby se ta jeho nějak odlišovala od konkurence, aby zvýraznila hodnotu reklamovaných výrobků nebo služeb. A aby měla tu sílu přimět současné i budoucí zákazníky k nákupu.
Podnikatel by měl velmi dobře zvážit její obsah, aby byla jasná, obsahovala známé výrazy a nepůsobila dvojsmyslně. Také by měla být pochopitelná a snadno zapamatovatelná, měla by vyvolat zájem, přestože jsme denně vystaveni nespočtem reklam ze všech stran. To, že byla přijata a pochopena, si podnikatel snadno ověří nákupem zákazníky.
Ve spoustě zemí na světě je reklama regulována právním systémem. Týká se většinou některých výrobků, jako např. cigarety, zbraně, léky, alkohol nebo využívání malých dětí v reklamě. Česká republika je vzhledem k ostatním zemím dost benevolentní, ale i u nás platí nařízení o zákazu používání podprahových, klamavých a skrytých reklam. Dle evropských směrnic je povolena reklama srovnávací.
Podnikatel by měl velmi dobře zvážit její obsah, aby byla jasná, obsahovala známé výrazy a nepůsobila dvojsmyslně. Také by měla být pochopitelná a snadno zapamatovatelná, měla by vyvolat zájem, přestože jsme denně vystaveni nespočtem reklam ze všech stran. To, že byla přijata a pochopena, si podnikatel snadno ověří nákupem zákazníky.
Ve spoustě zemí na světě je reklama regulována právním systémem. Týká se většinou některých výrobků, jako např. cigarety, zbraně, léky, alkohol nebo využívání malých dětí v reklamě. Česká republika je vzhledem k ostatním zemím dost benevolentní, ale i u nás platí nařízení o zákazu používání podprahových, klamavých a skrytých reklam. Dle evropských směrnic je povolena reklama srovnávací.
Koncové zákazníky lze oslovit reklamou, např.:
– v tištěných novinách, časopisech
– v rádiu
– v televizi
– plakáty na různých kulturních, sportovních akcích
– letákem vhozeným do schránky
– na billboardech
– světelné reklamy, např. na domech
– na různých serverech internetu
– na vlastních webových stránkách firmy
– společenským setkáním při prezentaci nějakého výrobku
– událostí, při které se otevírá nový obchod
– na veletrzích
– ve stáncích při příležitosti kulturních akcí
– na závodních autech
– na dresech sportovců
– na firemních autech
– v rádiu
– v televizi
– plakáty na různých kulturních, sportovních akcích
– letákem vhozeným do schránky
– na billboardech
– světelné reklamy, např. na domech
– na různých serverech internetu
– na vlastních webových stránkách firmy
– společenským setkáním při prezentaci nějakého výrobku
– událostí, při které se otevírá nový obchod
– na veletrzích
– ve stáncích při příležitosti kulturních akcí
– na závodních autech
– na dresech sportovců
– na firemních autech
Také jde o to ve správný čas vystihnout změnu na trhu zboží nebo služeb a zareagovat na to. Např. je módní tzv. retro nábytek, tak si třeba starožitník zaplatí půlstránkovou reklamu v časopisech o bydlení. Podpořit prodej právě reklamou je jedním z nejdůležitějších způsobů, jak přilákat nové zákazníky. Potom už jenom stačí být poctivý a reklamě dostát. Podnikatel si tak udrží stávající zákazníky a získá nové.