· Netrpělivost
Jistě, chodíte sem každý den, máte svůj oblíbený stůl a už se těšíte na jídlo. I tak je ale slušnost počkat na číšníka nebo servírku, až vás ke stolu uvede. Ještě horším prohřeškem je sedat si k nesklizenému stolu. Vám možná nevynesený popelník nebo špinavé sklenice nevadí, ale obsluze budete při úklidu překážet.
· Luskání a pískání
Obsluha má sice slovo sluha v názvu, ale to neznamená, že je slušné na ně luskat, pískat nebo pokřikovat. Ve většině restaurací má jeden člověk na starost více stolů, a svou pozornost se snaží dělit rovnoměrně. Jinými slovy, dostane se na vás, spíše dříve nežli později, a opravdu není nutné na personál pískat jako na psa.
· Objednávky na etapy
Týká se zejména větších skupin lidí. Někdo ví, co chce, hned jak nahlédne do jídelního lístku, někomu to trvá. Vždy byste ale měli vydržet, než si vyberou všichni, a objednat si najednou. Nejen, že personálu ušetříte čas, ale navíc si zajistíte, že jídlo přijde i z kuchyně najednou, a vy tak budete jíst všichni společně. Pokud číšník přijde, a vy ještě nemáte vybráno, tak mu to prostě řekněte.
· Bez hub. A bez mrkve. A sýr navíc.
Jistě, může se stát, že potřebujete v objednávce udělat nějakou změnu, ať už kvůli alergii nebo prostě proto, že tu jednu konkrétní ingredienci opravdu nesnášíte. Ale zahrnout obsluhu dlouhým výčtem speciálních požadavků vám zajistí nálepku krajně neoblíbeného hosta. Jedna úprava je v pořádku, ale pokud potřebujete změnit dvě a více surovin, možná byste si měli vybrat jiné jídlo.
· Bez dýška
Na téma dýško se vedou dlouhé debaty. U nás není situace tak extrémní jako například v Americe, ale alespoň pár korun navíc je slušnost. Jistě, nikdo vás nemůže nutit, ale zejména pokud byla obsluha dobrá, tak je slušné dýško povzbudí do další práce. Naopak obsluha bez dýška bude přemýšlet, co udělali špatně.